Cerita Aku
Its Me !


Qurratu'aini | 16teen | simple
Qurratu Aini

Create your badge


Kawan-kawan

> Suhaila Roslan
> Syamim :)


Thanks
Skin by Little Miss Suhaila Roslan
sahabat seperti irama ♥
Monday, April 30, 2012 | 2:58 AM | 0 gossip
Assalamualaikum alls,
ngee ! morning + nite. hehe. qamainyaa tak tidoq lgi. btw, mpa sumaa dok watpa tu ? sehat dak ? hehe. esok sekola, jom2 tidoq. HAHA, rilex lu kan, awai lgi tu. hehe. ha ! lama da aku tak jenguk + sapu sampah + cuci cuci kt blog ni kan, huduh + tak lawa da kan. haha. okay2 straight to the point, baca title tu dlu, tajok apa tu ? 'SAHABAT' menarik kan ? kenapa dgn sahabat ni ? kenapa aku buh tajok tu ? kenapa kenapa ? haa, meh2 sini baca. entry ni khas buat sahabat2 aku. btw, aku rinduu mpa sumaa tau. rindu sgt2 :')



bila ada irama ada lagunya dan ada rentaknya. itu buat kita rasa terhibur memiliki sahabat bukanlah seperti memiliki sesuatu yang boleh kita abaikan. sememangnya sahabat adalah org kedua terpenting dlm hidup kita selain dari keluarga kita tetapi 90 peratus daripada hidup kita, sahabatlah merupakan orang terapat dgn kita.

sahabat bole dikaitkan seperti irama. Irama memberikan nada. Irama juga membuatkan kita boleh menyanyi dgn lirik yg disertakan bentuk muzik, rentak dan nada dan itu membuatkan lagu kita kelihatan lebih menarik dan sempurna. Begitulah sahabat dan teman, hidup yg kita lalui adalah daripada mereka. Mereka yg selalu bersama kita, memberikan pendapat pada kita, menemani kita, menggembirakan kita dan sebagainya. bukan hanya untuk berkawan atau menemani tetapi amat besar lgi, itulah jga yan==g dimaksudkan dengan 'kawan susah senang'.

Kawan susah senang adalah kawan yg sentiasa bersama kita tatkala kita berada dalam keadaaan susah dan senang. bila senang, kita ketawa bersama, dan lalui bersama. itu dijadikan kenangan manis. bila susah pula, kita saling membantu. bukannya mengeluh dan meninggalkan kawan. saat itu baru kita dapat melihat dan mengetahui siapa kawan kita sebenarnya kpd kita, adakah dia benar-benar kawan atau lawan ? 

Kawan umpama irama. saatnya kita ingin menyatukan lagu bersama nadanya. nada dan lirik hadir bersama, di gabung dan dihasilkan satu melodi indah beserta ungkapan lagu lagu. itulah erti kawan sebenar. sentiasa ada untuk kita  dan sentiasa membuat kita gembira :'D





Old | New